לא בכל יום פונה אלינו לקוח ומבקש להפיק הסכת נראטיבי מלא וגדוש בנוף-סאונד. נדיר אפילו יותר שהלקוח מבקש (ואפילו מתעקש) שפס הקול יכלול רק מוסיקה מקורית, כלומר יצירה שלא היה קיימת לפני כן, שנכתבה ובוצעה והופקה במיוחד עבור אותו פרוייקט. כזו הייתה הפניה של מכון עקבות Akevot אלינו. הם ביקשו להפיק פודקאסט בן שישה פרקים, על תולדות הסכסוך הישראלי פלסטיני, מנקודת מבט של זכויות אדם, אבל תוך הסתמכות על מסמכים מארכין צה״ל, לא פחות. שאפתני ומורכב, אנחנו יודעים. אבל התנפלנו על זה.
זה אכן היה פרוייקט לא פשוט להפקה, עם המון תוכן, עם עלילות ותתי עלילות ומסמכי ארכיון ודיאלוגים משוחזרים וקטעי עיתונות שהצריכו המון שחקנים וקריינים, וגם הרבה מאד עבודת בימוי ואילתור והרבה רגישות והשקעה מצד המגישה, מירה עוואד.
ועומר סנש, מעצב פס הקול שלנו כותב: ״הסיפור של הפרק הראשון מתרחש במדבר צחיח ורותח. מיד חשבתי על דויד David Peretz פרץ, מוסיקאי נהדר שיוצר ופועל בדרום ונראה שחי את האיזור. שלחתי לו את תקציר הפרק וקיבלתי חזרה סקיצה לקטע קודר, מזרח תיכוני, דיסוננטי וטעון בחשמל רגשי, שהתאים בדיוק למה שדמיינתי, אפילו יותר משתיארתי לעצמי שאפשר בכלל לבקש. העבודה מול דויד הייתה תענוג מוחלט, במיוחד לי, טכנאי מיקס שהחלום הלא ממומש שלו הוא עדיין לעצב פסי קול לסרטים. לאורך חודשי התקדמות הפרוייקט דויד הפיק עבורנו קטעים מגוונים, מנוגנים מעולה, עם סאונד נפלא, אבל בעיקר – מדוייקים, עם הבנה מטורפת של הניואנסים והצרכים. כמעט כל מה שדויד שלח התיישב מושלם על עלילות הפרקים״.
היום דויד משחרר את הקטעים האלו בפורמט של אלבום אמביינטי אווירתי ואבסטרקטי, שאפשר להאזין לו ולנחש את הסיפורים על פי הכותרות ואפשר, אם תרצו, לשמוע איך כל זה התחבר והשתלב בסאונד של הפודקאסט הסופי.