הפודקאסט החדש של קים קרדשיאן • רשתות פודקאסטים מזייפות נתונים באמצעות רכישת האזנות ואף אחד לא מתכוון לעצור את זה • התביעה שחיסלה פודקאסט פלילי ישראלי
🚀 פודקאסטים של 15 שניות
בטור הקודם סיפרנו בקצרה על קומבינת ניפוח השמעות הפודקאסטים, שנחשפה במחקר של DeepSee ופורסמה בבלומברג, וזה שווה הרחבה.
שוק הפרסום בפודקאסטים מסתמך על מספר ההאזנות כמדד המרכזי מול מפרסמים, כמו בווידאו ובמדיומים נוספים. ככל שיש לפודקאסט יותר האזנות, וככל שהפרסומת קרובה יותר לתחילת הפרק, הפרסום עולה יותר. מפרסמים גם עוקבים ובודקים כמה האזנות היו לפרסומות ספציפיות שלהם.
במשחקי וידאו יש פרסומות שמתגמלות את השחקניות על צריכת הפרסומת. כל האזנה/צפייה מעניקה לשחקנית נקודות או מטבעות בתוך המשחק. רשתות פודקאסטים גדולות רכשו מדיה במשחקים לפרסומות מהסוג המתגמל. אבל במקום להפנות לפרסומת, הן הפנו לפרקים מלאים של הפודקאסטים שלהן, כך שצריכה של הפרסומת נמדדת בעצם כצריכה של הפודקאסט עצמו.
שיטת הפרסום הזאת יוצרת עיוות משמעותי בנתונים שאותם מציגים מפיקי הפודקאסטים לחברות הפרסום ולגופים המפרסמים. האזנה של שנייה אחת בלבד לפודקאסט הורידה למכשיר של הגיימרית יותר מ-90 שניות מהפרק. האזנה של דקות אחדות יצרה את הרושם שהמאזינה הקשיבה לפרסומת שהופיעה 30 דקות לתוך הפרק. זאת כאשר השחקנית הקדישה לכל היותר 15 שניות עד לקבלת הבונוס והמשך המשחק.
בסרטון: פרסומת במשחק Subway Surfers שמובילה להשמעת פרק של הפודקאסט Young Hollywood
תחקירני בלומברג מצאו במשחק Subway Surfers פרסומות שמגישות פודקאסטים, ובהן של רשת הפודקאסטים הגדולה iHeartMedia ושל הצהובון ניו יורק פוסט (אייהארט והניו יורק פוסט סירבו להגיב לתחקיר). שני הגופים משתמשים בשירותי Jun Group שמתמחה בסוג הזה של פרסום בתוך משחקים סלולריים ולא מתנצלת על כך. אייהארט היא הלקוחה הגדולה ביותר של החברה, ומאז 2018 שילמה לה 10 מיליון דולר על קידום פודקאסטים, מה שהוסיף לה 6 מיליון מאזינים ייחודיים בחודש.
ההאזנות הממומנות האלה לא רק מרמות את המפרסמים, אלא משפיעות גם על המדרגים וטבלאות הפודקאסטים הפופולריים. אחת מחברות דירוג הפודקאסטים המרכזיות היא Chartable שבבעלות ספוטיפיי. שם אפשר לראות, למשל, שבמהלך השבוע האחרון של אוגוסט, מחצית מעשרת הפודקאסטים הפופולריים ביותר היו של אייהארט – כששניים מתוכם בכלל לא פרסמו פרקים חדשים מזה חודשים. גם בגוף ניטור הפודקאסטים Podtrac כבשה אייהארט את הפיסגה, ובחודש אוגוסט הגיעה ל-35.5 מיליון יוניקים, כמעט 45% יותר מהמספרים של המקום השני, וונדרי מבית אמזון.
בפודטראק לא חושבים שיש עם זה בעיה, כפי שאמרו לפודניוז: "החלטנו לא לסנן החוצה את ההורדות הללו מאחר שהן עומדות בקווים המנחים העדכניים של IAB" – חברה שנחשבת לקובעת הסטנדרטים בתעשיית הפרסום המקוון. "להורדות הללו אין השפעה משמעותית על דירוגי המו"ל, כולל סדר הדירוג של המו"לים המובילים".
תחקיר בלומברג ללא חומת-תשלום »
🏎️ הניו יורק טיימס דרס את קארה סווישר
העיתונאית והפודקאסטרית הפופולרית קארה סווישר יצרה ב-2020 פודקאסט טכנולוגי בשם Sway עבור הניו יורק טיימס, שאותו הגישה עד שחזרה למכורתה Vox ביוני השנה. עכשיו הניו יורק טיימס משיק פודקאסט טכנולוגי חדש עם קייסי ניוטון וקווין רוז, ובמקום ליצור עבורו פיד חדש משלו, הם מיחזרו את הפיד הקיים של Sway, כשהם דורסים את Sway ומעלימים את כל הפרקים שלו.
המשמעות היא שהארכיון של Sway אינו זמין במקום שבו היה בעבר – כדי להגיע אליו המאזינות יצטרכו לחפש אותו מחדש; ושכל מי שנרשם בעבר ל-Sway ביישומון הפודקאסטים שלו יקבל עכשיו את הפודקאסט החדש של הטיימס, מבלי שנרשם אליו. סוג של ספאם פודקאסטים מכוער במיוחד.
סווישר ביקרה את הטיימס על ההחלטה לחטוף את הפיד של Sway (היא ביקשה לרכוש את הפיד מהטיימס, אפשרות שהופיעה בחוזה שלה מולם, אבל סורבה), קראה למהלך שלהם "מלוכלך" ואיימה בצחוק להעלות את שכר הדירה של ניוטון, המגיש-השותף של פודקאסט הטיימס ובמקרה גם הדייר שלה.
דובר הטיימס לא התנצל על המהלך, והסביר שהדבר הכי חשוב לחברה הוא "תמיד החוויה של המאזינים שלנו".
סווישר לא תחזור על הטעות: הזכויות על הפודקאסט החדש שלה, הבהירה, שייכות לה.
הפודקאסט החדש של קארה סווישר »
👮 פודקאסט פלילי
ב-2018 השיקה דנה הילמן את הפודקאסט "עבר פלילי", שעוסק במקרי פשע שאירעו בעבר בישראל. בפודקאסט היא משתפת את סיפורי הפשע ומראיינת אנשים שקשורים לפרשיות השונות.
לאחר שפרסמה צילום של זירת רצח באתר הפודקאסט, בעלי התמונה, סוכנות הצילום פלאש 90, דרשה מהילמן להסיר את התמונה ולשלם פיצויים של 40 אלף שקלים. לאחר שהילמן הסירה את התמונה אך סירבה לשלם את דמי הפיצויים, היא נתבעה על ידי פלאש 90 על סכום כפול – 80 אלף שקלים.
במשפט טענה הילמן שפרסום התמונה לא נחשבת כהפרה של זכויות יוצרים מאחר והיא לא עשתה בה שימוש מסחרי. אבל בית המשפט פסק לטובת פלאש 90 וקבע כי על הילמן לשלם 15 אלף שקל. כדי לכסות את התשלום הזה הילמן השיקה קמפיין מימון המונים ותפסיק את הפודקאסט. במקביל היא הפסיקה לפרסם את הפודקאסט.
הסיפור הזה עורר ביקורת רבה בקרב יוצרי תוכן על האגרסיביות בה חברות כמו פלאש 90 מנצלות את זכותן לתבוע, אבל בעיקר על החוק הבעייתי, שמאפשר לתבוע אנשים על הפרת זכויות יוצרים ללא הוכחת נזק. החוק מוביל למקרים כמו אלה, שבהם יוצרי תוכן עצמאיים שלא בהכרח מתפרנסים מהיצירות שלהם נאלצים לשלם סכומי עתק, ולעתים לזנוח את התחביב שהפך ליקר מדי.
📰 חדשות נוספות
פודקרדשיאן. קים קרדשיאן משיקה בשיתוף ספוטיפיי פודקאסט פשע אמיתי בשם The System, שאותו תגיש יחד עם מפיקת הפודקאסטים לורי רוטשילד אנסאלדי. העונה הראשונה של הפודקאסט תכלול 8 פרקים, שיצללו אל סיפורו של אדם בשם קווין קית' שהואשם ברצח משולש ב-1994 ויושב בכלא 28 שנה. הפודקאסט ינסה להיכנס לנבכי מערכת המשפט האמריקאית ולחשוף את הכשלים שלה. ואולי גם להן יהיה רגע עדנאן סעיד משלהן. להאזנה »
טוויטר, תשמיע לנו משהו.לפני כשנה השיקה טוויטר את טוויטר ספייס, שמאפשר לצייצנים לשדר שיחות אודיו בלייב. עכשיו הרשת החברתית רוצה להתרחב עוד בתחום האודיו, והכריזה על נגן פודקאסטים מובנה שיופיע בתוך טוויטר ויאפשר למשתמשים להאזין לפודקאסטים. הפיצ'ר הזה כבר התחיל להופיע אצל משתמשי הפרימיום של טוויטר ב-iOS לפני כמה שבועות, ועכשיו מתחיל להגיע גם למשתמשים באנדרואיד. הגיע אליכם? »
👂 חדשות הפודקאסטים נכתבו על ידי יעקב צ'אקוב. שילחו לנו סיפורים והמלצות: go@podcasti.co
תמונת שער: פרסומת שנפתחת לפודקאסט במשחק Subway Surfers